Pracownia w Bursie


OPIEKUN MGR MAŁGORZATA TARSA-BIELAK


S jak Sztuka

K jak Kultura

I jak Intelekt.

 

Pracownie w bursie  tworzy młodzież, której w rozwoju pasji oraz zainteresowań pomagają wychowawcy związani z szeroko rozumianą kulturą i sztuką. Jesteśmy otwarci  na różnorodne inicjatywy wychowanków, którzy realizują siebie poprzez sztukę, rozwijają swoje zainteresowania, kształtują osobowość, stając się wyczulonymi na piękno i wrażliwymi na drugiego człowieka.

Pracownia swoją działalność rozpoczęła w 2009 roku w Internacie Międzyszkolnym w Starym Sączu (od 2021r. Bursa Szkolna w Starym Sączu). Obecnie posiada dobrze wyposażoną salę przeznaczoną do praktycznych ćwiczeń oraz działań artystycznych jak również zaplecze wystawiennicze do prezentacji osiągnięć młodzieży (Galeria art.).

Zakres merytoryczny, charakter i formy zajęć dostosowane są do zainteresowań wychowanków, liczebności grupy, wyznaczonych celów, potrzeb placówki i lokalnego środowiska. Treści programowe zostały ujęte w płaszczyznach działalności, które wzajemnie się przeplatają i uzupełniają. Wyznacznikiem typu zajęć artystycznych proponowanych wychowankom  są zainteresowania młodzieży.

Realizowane zadania mają charakter interdyscyplinarny obejmujący działania inspirująco-integrujące w zakresie sztuk pięknych. tj. malarstwo, rysunek, muzyka, film, teatr edukacja medialna.

Informacje o bieżących akcjach w aktualnościach.

Wystawa „Miłość i obowiązek.

Wystawa „Miłość i obowiązek

p r a c o w n i a w b u r s i e
gawędzi-my
Wystawa „Miłość i obowiązek.
 
 
Powstanie styczniowe 1863” w Pałacu pod Blachą w Warszawie.
23.03.2023r. dzięki obszernej recenzji zamieszczonej na stronie wernisazeria.com mogliśmy prześledzić wystawę „Miłość i obowiązek. Powstanie styczniowe 1863”. Autorką felietonu jest Kamila Tuszyńska .
W felietonie :
➡️20 STRON o malarstwie Malczewskiego, Matejki i Grottgera i o powstaniu styczniowym.
➡️Mnóstwo smaczków artystyczno-historyczno-literackich w rodzaju: co malarstwo historyczne zawdzięcza piecu, dlaczego w Polsce nosimy obrączki na prawej ręce, dlaczego bez aktu zgonu nie śmigało się po mieście, ile lat trzeba mieć, żeby być starcem, kim byłby Malczewski, gdyby nie był Polakiem, kogo w karocy przewoziła Orzeszkowa, kto był, tam gdzie go nie było, a kto cierpiał na "Sopliców chorobę".
/cyt. za Kamila Tuszyńska,/
 
Więcej informacji o wystawie znajdziesz tutaj:⬇️
CO ZNAJDZIECIE W RECENZJI?
· Powstanie styczniowe w pozytywizmie. Od traumy do wyparcia
· Wystawa „Miłość i obowiązek. Powstanie styczniowe 1863” w Pałacu pod Blachą w Warszawie
· Powstanie listopadowe i trzy dekady zaciskania zębów
· Generał Sowiński na reducie Woli. Siła legendy
· Katarzyna Sowińska. Generałowa, pianistka, feministka
· Związek Dobroczynności Patriotycznej po Domach. Działamy, a nie tylko gadamy
· Rozentuzjazmowane entuzjastki. Pierwsza polska grupa feministyczna
· Bezpośrednia przyczyna wybuchu powstania styczniowego: nie dać się nabrać na brankę
· Mit powstania styczniowego i niemityczni ludzie
· Biżuteria patriotyczna i żałoba narodowa
· Trendy w powstaniu styczniowym. Moda i design
· Jacek Malczewski i „Sopliców choroba”
· Jacek Malczewski, „Wigilia na Syberii”
· Pożegnanie powstańca styczniowego i przywitanie kokardy narodowej
· .Jan Matejko. Co malarstwo historyczne zawdzięcza powstaniu styczniowemu
· Cztery metry kwadratowe patriotyzmu. Co malarstwo historyczne zawdzięcza piecu
· Jan Matejko, „Polonia – Rok 1863”. Zakuwana Polska
· Artur Grottger, „W Saskim Ogrodzie”
· Herstoria – powstanie styczniowe z perspektywy kobiet
· Aranżacja wystawy: ściany czarne jak ziemia w Polsce i białe jak lód na Syberii
 
źródło:
+3