dla rekrutujących
REKRUTACJA NA ROK SZKOLNY 2022/2023
INFORMACJE DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O PRZYJĘCIE DO BURSY
I. Terminy rekrutacji:
- Termin postępowania rekrutacyjnego: od 16.05 do 26.07.2022 r., w tym:
- składanie dokumentów: od 16.05 do 12.07.2022 r. (brak wymaganej dokumentacji wyklucza kandydata z postępowania rekrutacyjnego).
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych: 19.07.2022 r.
- Potwierdzenie woli zamieszkania w bursie: od 19.07 do 23.07.2022 r., w tym:
- przedłożenie zaświadczenie o przyjęciu kandydata do szkoły (brak zaświadczenia o przyjęciu do szkoły wyklucza kandydata z postępowania rekrutacyjnego).
- uiszczenie zaliczki za zakwaterowanie: od 19.07 do 23.07.2022 r. na nr konta bankowego:
19 1050 1722 1000 0090 3190 1722. W treści przelewu proszę wpisać: opłata za IX 2022 r. za zakwaterowanie syna/córki – wpisać imię i nazwisko. Kwota będzie podana w lipcu br. Brak wpłaty wyklucza kandydata z postępowania rekrutacyjnego.
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych: 26. 07.2022 r. godz. 12.00.
- Podpisanie umowy z rodzicami wychowanków przyjętych do bursy w dniach od 23.08 do 26.08.2022 r. w biurze w godz. od 8.00-14.00
- Termin postępowania uzupełniającego: od 16.08 do 25.08.2022 r., w tym:
- składanie dokumentów: od 16.08 do 18.08.2022 r. w godz. od 8.00-14.00 w biurze.
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych: 25. 08.2022 r.
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych: 26.08.2022 r.
II Dokumenty obowiązujące:
1. Wniosek o przyjęcie do bursy (wypełniony przez rodzica/prawnego opiekuna): od 16.05 do 12.07.2022 r.
Do wniosku o przyjęcie do bursy należy dołączyć:
- Zdjęcie kandydata - 1 szt.
- Obowiązek informacyjny RODO do rekrutacji- załącznik nr 1
- Oświadczenie o stanie zdrowia dziecka dla rekrutujących- załącznik nr 2
- Opinia o uczniu ze szkoły podstawowej do której kandydat uczęszczał (drukować dwustronnie)-załącznik nr 3
- Oświadczenie o opiece prawnej sprawowanej nad nieletnim do wniosku o przyjęcie do Bursy Szkolnej w Starym Sączu- załącznik nr 4
- Dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata poszczególnych kryteriów rekrutacyjnych:
- Oświadczenie o wielodzietności (troje i więcej dzieci w rodzinie).
- Oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka.
- Oświadczenie, że rodzeństwo kandydata zamieszkuje lub stara się o przyjęcie do bursy.
- Zaświadczenie o przyjęciu kandydata do szkoły średniej: od 19.07 do 23.07.2022 r.
- Umowa : od 23.08 do 26.08.2022 r. w biurze bursy od godz.8.00-14.00
III Kryteria rekrutacji:
- Wielodzietność rodziny kandydata – 1 punkt.
- Niepełnosprawność kandydata – 1 punkt.
- Niepełnosprawność jednego z rodziców/opiekunów kandydata – 1 punkt.
- Niepełnosprawność obojga rodziców/opiekunów kandydata – 1 punkt.
- Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 1 punkt.
- Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 1 punkt.
- Objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 punkt.
- Uczniowie przyjęci do szkół ponadpodstawowych, których organem prowadzącym jest Powiat Nowosądecki (Zespół Szkół w Starym Sączu, Liceum Ogólnokształcące w Starym Sączu) – 5 punktów.
- Deklarowany czas pobytu dziecka w bursie wynosi co najmniej 8 miesięcy – 1 punkt.
- W bursie mieszka rodzeństwo kandydata – 1 punkt.
- Odległość od miejsca zamieszkania do 100 km, słabe skomunikowanie miejscowości zamieszkania ucznia z miejscowością w której znajduje się szkoła, dojazd jest utrudniony ze względu na liczbę przesiadek (więcej niż jedna przesiadka) – 1 punkt.
- Odległość od miejsca zamieszkania powyżej 100 km – 2 punkty.
IV Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata określonych kryteriów:
- Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.
- Kserokopia prawomocnego wyrok sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub aktu zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka.
- Kserokopia dokumentu poświadczającego objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
- Oświadczenie o wielodzietności (troje i więcej dzieci w rodzinie).
- Oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka.
- Oświadczenie, że rodzeństwo kandydata zamieszkuje lub stara się o przyjęcie do bursy.
V Składanie dokumentów:
Dokumenty:
- Wniosek o przyjęcie do bursy
- Zdjęcie kandydata,-1 szt.
- Klauzula RODO- załącznik nr 1
- Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych o stanie zdrowia dziecka dla rekrutujących -załącznik nr 2
- Opinia o uczniu ze szkoły podstawowej do której kandydat uczęszczał (drukować dwustronnie)-załącznik nr 3
- Oświadczenie o opiece prawnej sprawowanej nad nieletnim do wniosku o przyjęcie do Bursy Szkolnej w Starym Sączu- załącznik nr 4
- Pozostałe dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata określonych kryteriów (odpowiednie oświadczenia, zaświadczenia, kserokopie itp.)można składać:
- osobiście w godzinach od 8.00-14.00( pokój nr 4- pawilon A)
- listownie – za pośrednictwem poczty polskiej na adres; Bursa Szkolna , ul. Daszyńskiego 19 , 33-340 Stary Sącz
Zaświadczenie o przyjęciu kandydata do szkoły można składać:
- osobiście w godzinach pracy biuro -od godz.8.00-14.00 ( pokój nr 4- pawilon A)
Umowę można składać:
- osobiście w godzinach pracy biuro -od godz.8.00-14.00 ( pokój nr 4- pawilon A)
VI Ważne informacje:
- Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów mogą być składane w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata.
- Oświadczenia (o wielodzietnej rodzinie, samotnie wychowywanym dziecku i inne) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
- Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach (tj. dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata następujących kryteriów: wielodzietność rodziny, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą) w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
- Dodatkowe informacje są udzielane telefonicznie tel./fax (18) 446 18 53 lub osobiście w biurze bursy (pokój nr 4) w dniach od poniedziałku do piątku, w godz. od 8.00 do 14.00. Nie jest możliwe udzielanie informacji dotyczących rekrutacji poprzez media społecznościowe.
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, podaje się do publicznej wiadomości w siedzibie bursy oraz na stronie internetowej placówki.
VII Odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej:
- W terminie 2 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzice kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do bursy.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzice kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora bursy odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor bursy rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora bursy służy skarga do sądu administracyjnego.
VIII Ochrona danych osobowych:
- Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń korzysta z pobytu w bursie.
- Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzonych w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w bursie przez okres roku.
- Prosimy o zapoznanie się z obowiązkiem informacyjnym w sprawie przetwarzania danych osobowych niezbędnych w postępowaniu rekrutacyjnym.