WARSZTATY Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO TEMAT WARSZTATÓW:  ,,JA OCZAMI INNYCH OSÓB,, #zostanwdomu

WARSZTATY Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO TEMAT WARSZTATÓW: ,,JA OCZAMI INNYCH OSÓB,, #zostanwdomu

WARSZTATY Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO

TEMAT WARSZTATÓW:  ,,JA OCZAMI INNYCH OSÓB,,

Warsztaty te służą do realizacji zajęć dotyczących samopoznania,  a dokładnie lepszemu  poznaniu siebie, ujrzeniu swego wizerunku  w oczach innych osób. Czy warto inwestować swój czas i wysiłek, aby zrozumieć jak powstaje wyobrażenie o sobie i zidentyfikować zasoby osobiste, którymi dysponujemy? Specjaliści ds. planowania kariery zawodowej, doradcy zawodowi są zgodni, że tajemnica osiągnięcia sukcesu leży w poznaniu samego siebie, określeniu swoich zainteresowań, umiejętności, preferencji i predyspozycji osobowościowych.

Jak wzbogacić swoją samowiedzę ?

Dróg samopoznania jest wiele; skoncentrować się  na porównaniu naszego widzenia samych siebie z tym, jak widzą nas inni.  Uzyskanie takiej informacji pozwoli wzbogacić naszą wiedzę o nas samych, o świadomości cech, których sami dotąd nie dostrzegaliśmy, nie docenialiśmy lub uważaliśmy   za wady. Naszą samowiedzę budujemy  bowiem nie tylko w oparciu o obserwację swojego zachowania, ale także szukając potwierdzenia         w opinii innych ludzi tzw. „lustro społeczne”,  czyli nasze odbicie w oczach innych ludzi).

Celem  warsztatów jest uświadomienie sobie tego jak mnie widzą inni, jaki jest mój wizerunek w oczach innych osób, jak nasze widzenie samych siebie pokrywa się z opiniami innych na nasz temat. Zwróć uwagę na fakt, że proces wyboru zawodu jest nierozerwalnie związany ze zrozumieniem tego, kim jesteśmy i w jaki sposób funkcjonujemy. Każdy z nas jest niepowtarzalną osobą, posiadającą określone zainteresowania, umiejętności, predyspozycje osobowościowe, system wartości. Jeśli chcemy świadomie pokierować rozwojem swojej kariery, musi za tym stać przemyślana koncepcja postępowania, odpowiadająca naszym preferencjom, dotychczasowemu doświadczeniu i kwalifikacjom.

ĆWICZENIE: MÓJ PORTRET

1 Zapytaj swoich bliskich czym lub w co lubiłeś się bawić jak byłeś mały.

2.Poproś swoich bliskich oraz kolegów/koleżanek aby wymieniły pozytywne/negatywne cechy twoje charakteru.

3.Zapytaj ich w jakim zawodzie cię widzą i dlaczego.

Chwila refleksji:

  • czy zawsze inni ludzie widzą nas takimi, jakimi jesteśmy?
  • dlaczego czasami nasz wizerunek różni się od tego, jak widzą nas inni?
  • czy opinia innych ludzi jest dla nas ważna? dlaczego?

Zastanów się czy pozostało coś z dzieciństwa czy możesz to wykorzystać do przyszłego zawodu? ??????????????

Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Jaki jestem?” odpowiedz sobie na pytania:

  • Jaki/a jestem w stosunku do siebie? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  • Jaki/a jestem w stosunku do innych?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Jaki/a jestem w stosunku do powierzonych zadań?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ĆWICZENIA REKLAMA

Zadaniem będzie stworzenie reklamy. Reklama powinna opierać  się na Twoich najlepszych cechach, zdolnościach umiejętnościach , powinna być przygotowana w taki sposób,          aby zainteresować odbiorców.  Reklamowana osoba może być przedstawiona jako bohater książki, filmu, jako zwierzę, przedmiot, etc.

Podzielenie się refleksjami:

  • czy łatwo było przygotować reklamę?
  • dlaczego wybrałeś akurat takie a nie inne cechy?
  • jak można korzystnie zaprezentować własne mocne strony?, co zrobić, aby zwrócić na nie uwagę innych?

ZASTANÓW SIĘ                                                                                                                                      Czy akcentowałeś mocne strony?

W jakich zawodach mogą być przydatne wymieniane cechy charakteru, umiejętności?

Co ważnego dla siebie odkryłeś/odkryłaś podczas warsztatów?

TEST

Załącznik nr 1: „Jaki jestem?” Zaznacz cechy, które najlepiej Cię charakteryzują.

Miły………… Uprzejmy…… ….Koleżeński…. …Odpowiedzialny ……….

Odważny …….Pewny siebie …..Skromny…….. Samodzielny…….……..

Prawdomówny …..Stanowczy ………Pracowity……. Niezależny ……..

Złośliwy ………… Szczery ………...Gadatliwy……….. Hałaśliwy..............

Leniwy…… Nieśmiały ….….Samokrytyczny….... Roztargniony…….…...

Ciekawski…….. Energiczny…… Artystyczny …….…Punktualny………..

Sprawny fizycznie……… Mądry……… Impulsywny …….Pozytywny………

Nerwowy……… Zaradny  …………  Lekkomyślny…….. Zrównoważony……

Sprawiedliwy…….. Zdolny…….. Niezdecydowany…… Spontaniczny……….

  • Wypisz cechy, które zaznaczyłeś: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • Które cechy są Twoją mocną, a które słabą stroną?

Mocna strona: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  • Słaba strona: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • Nad którymi cechami chciałbyś popracować? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

                                                                                                               

                                                                                                              Opiekun: Marta Cebula

                                                                                                                            Źródło: ERAZMUS+