Stwórzmy teatr a pojawia się aktorzy

 „ STWÓRZMY TEATR A POJAWIĄ SIĘ AKTORZY”

 Opiekun; mgr Małgorzata Tarsa-Bielak

  1. Temat: Realizacja widowiska artystycznego „Ziemia planeta ludzi” na podstawie książki Antoine de Saint-Exupéry
  2. Organizator: Pracownia Plastyczna „Pod Gargulcem”
  3. Koordynator: Małgorzata Tarsa - Bielak
  4. Miejsce realizacji: Internat Międzyszkolny w Starym Sączu
  5. Czas trwania: listopad 2019 r -styczeń 2020 r
  6. Uczestnicy: wychowankowie internatu (10-16 osobowa grupa)
  7. Formy pracy: warsztatowa, indywidualna, zespołowa, grupowa, udział w konkursach
  8. Metody pracy:
  • metody problemowe (burza mózgów, drama, dyskusja dydaktyczna, metoda projektu),
  • metody podające (pogadanka),
  • metody praktyczne (wycieczka, praca z tekstem źródłowym, warsztaty),
  • metody eksponujące (wystaw, film),
  1. Szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania:
  • wielokierunkowe pobudzanie rozwoju (emocjonalne, intelektualne i społeczne) poprzez zapewnienie uczestnikom projektu różnorodnego kontaktu ze sztuką;
  • terapeutyczne oddziaływanie na młodzież poprzez zindywidualizowaną pracę twórczą;
  • uaktywnienie i otwarcie się wychowanków (a w szczególności podopiecznego mającego problemy w kontaktach rówieśniczych i dydaktycznych);
  • rozładowanie napięć i świadome wyrażanie emocji z wykorzystaniem środków twórczych;
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • integracja i współpraca w grupie rówieśniczej;
  1. Opis działania:

Program zajęć muzyczno-teatralnych, kierowany jest do całej społeczności internackiej. Zadania zaproponowane w programie pozwalają na realizację pasji wychowanków uzdolnionym muzycznie, wokalnie, aktorsko i tanecznie. Jednocześnie „wpisują” się w kalendarz  imprez okolicznościowych.

Głównym założeniem programu zajęć muzyczno-teatralnych jest praktyczna realizacja różnorodnych zadań związanych z muzyką, tańcem, teatrem, filmem oraz dramą.

Realizacja programu przewiduje wykorzystanie w ćwiczeniach mediów: technologii informacyjno-komunikacyjnej, nagrań, projektów multimedialnych.

Program jest modyfikowany, w zależności od własnych potrzeb, możliwości wychowanków i placówki. Liczbę godzin dydaktycznych potrzebną na realizację poszczególnych ćwiczeń dostosowana jest do możliwości uczestników.

W ramach przygotowań do występu, oprócz opracowania scenariusza, prowadzone są zajęcia z emisji głosu, dykcji, ruchu scenicznego, czasami śpiewu. Uczestnicy przygotowują dekoracje, stanowią też obsługę techniczną (światła, nagłośnienie). Wykonują różnorodne ćwiczenia muzyczno-teatralne, będące zapowiedzią poszczególnych tematów (scenki tematyczne, opis przeżyć podczas słuchania muzyki, wyrażanie uczuć i emocji przez ruch).

 

Informacje o bieżących akcjach w aktualnościach.