Stwórzmy teatr a pojawia się aktorzy
„ STWÓRZMY TEATR A POJAWIĄ SIĘ AKTORZY”
Opiekun; mgr Małgorzata Tarsa-Bielak
- Temat: Realizacja widowiska artystycznego „Ziemia planeta ludzi” na podstawie książki Antoine de Saint-Exupéry
- Organizator: Pracownia Plastyczna „Pod Gargulcem”
- Koordynator: Małgorzata Tarsa - Bielak
- Miejsce realizacji: Internat Międzyszkolny w Starym Sączu
- Czas trwania: listopad 2019 r -styczeń 2020 r
- Uczestnicy: wychowankowie internatu (10-16 osobowa grupa)
- Formy pracy: warsztatowa, indywidualna, zespołowa, grupowa, udział w konkursach
- Metody pracy:
- metody problemowe (burza mózgów, drama, dyskusja dydaktyczna, metoda projektu),
- metody podające (pogadanka),
- metody praktyczne (wycieczka, praca z tekstem źródłowym, warsztaty),
- metody eksponujące (wystaw, film),
- Szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania:
- wielokierunkowe pobudzanie rozwoju (emocjonalne, intelektualne i społeczne) poprzez zapewnienie uczestnikom projektu różnorodnego kontaktu ze sztuką;
- terapeutyczne oddziaływanie na młodzież poprzez zindywidualizowaną pracę twórczą;
- uaktywnienie i otwarcie się wychowanków (a w szczególności podopiecznego mającego problemy w kontaktach rówieśniczych i dydaktycznych);
- rozładowanie napięć i świadome wyrażanie emocji z wykorzystaniem środków twórczych;
- doskonalenie sprawności manualnej;
- integracja i współpraca w grupie rówieśniczej;
- Opis działania:
Program zajęć muzyczno-teatralnych, kierowany jest do całej społeczności internackiej. Zadania zaproponowane w programie pozwalają na realizację pasji wychowanków uzdolnionym muzycznie, wokalnie, aktorsko i tanecznie. Jednocześnie „wpisują” się w kalendarz imprez okolicznościowych.
Głównym założeniem programu zajęć muzyczno-teatralnych jest praktyczna realizacja różnorodnych zadań związanych z muzyką, tańcem, teatrem, filmem oraz dramą.
Realizacja programu przewiduje wykorzystanie w ćwiczeniach mediów: technologii informacyjno-komunikacyjnej, nagrań, projektów multimedialnych.
Program jest modyfikowany, w zależności od własnych potrzeb, możliwości wychowanków i placówki. Liczbę godzin dydaktycznych potrzebną na realizację poszczególnych ćwiczeń dostosowana jest do możliwości uczestników.
W ramach przygotowań do występu, oprócz opracowania scenariusza, prowadzone są zajęcia z emisji głosu, dykcji, ruchu scenicznego, czasami śpiewu. Uczestnicy przygotowują dekoracje, stanowią też obsługę techniczną (światła, nagłośnienie). Wykonują różnorodne ćwiczenia muzyczno-teatralne, będące zapowiedzią poszczególnych tematów (scenki tematyczne, opis przeżyć podczas słuchania muzyki, wyrażanie uczuć i emocji przez ruch).
Informacje o bieżących akcjach w aktualnościach.