Pracownia w Bursie


OPIEKUN MGR MAŁGORZATA TARSA-BIELAK


S jak Sztuka

K jak Kultura

I jak Intelekt.

 

Pracownie w bursie  tworzy młodzież, której w rozwoju pasji oraz zainteresowań pomagają wychowawcy związani z szeroko rozumianą kulturą i sztuką. Jesteśmy otwarci  na różnorodne inicjatywy wychowanków, którzy realizują siebie poprzez sztukę, rozwijają swoje zainteresowania, kształtują osobowość, stając się wyczulonymi na piękno i wrażliwymi na drugiego człowieka.

Pracownia swoją działalność rozpoczęła w 2009 roku w Internacie Międzyszkolnym w Starym Sączu (od 2021r. Bursa Szkolna w Starym Sączu). Obecnie posiada dobrze wyposażoną salę przeznaczoną do praktycznych ćwiczeń oraz działań artystycznych jak również zaplecze wystawiennicze do prezentacji osiągnięć młodzieży (Galeria art.).

Zakres merytoryczny, charakter i formy zajęć dostosowane są do zainteresowań wychowanków, liczebności grupy, wyznaczonych celów, potrzeb placówki i lokalnego środowiska. Treści programowe zostały ujęte w płaszczyznach działalności, które wzajemnie się przeplatają i uzupełniają. Wyznacznikiem typu zajęć artystycznych proponowanych wychowankom  są zainteresowania młodzieży.

Realizowane zadania mają charakter interdyscyplinarny obejmujący działania inspirująco-integrujące w zakresie sztuk pięknych. tj. malarstwo, rysunek, muzyka, film, teatr edukacja medialna.

Informacje o bieżących akcjach w aktualnościach.

„ Artystyczne środy „ - spotkania klubu sztuki pod gargulcem

„ Artystyczne środy „ - spotkania klubu sztuki pod gargulcem

Pracownia pod gargulcem zaprasza wychowanków bursy do udziału w spotkaniach klubu sztuki pod gargulcem
„ Artystyczne środy „ - spotkania klubu sztuki pod gargulcem
Czas trwania: październik - kwiecień 2020-2021
Formy pracy: warsztatowa, indywidualna, zespołowa, grupowa,
Metody pracy:
- podająca (pogadanka z wyjaśnieniem wątpliwości);
- problemowa (dyskusje dydaktyczna, burza mózgu drama, metoda projektu,);
- metody eksponujące (wystawa, film, happening. , performansie)
Szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania:
- poszerzenie wiedzy z zakresu zdolności krytycznego odbioru telewizyjnych i internetowych przekazów medialnych,
- opanowanie przez uczestników umiejętności analizy i interpretacji tekstów kultury, które pozwolą mu w przyszłości trwale i ze zrozumieniem współuczestniczyć w dobrach cywilizacji,
- wdrożenie młodzieży w uczestnictwo w kulturze i upowszechnianie kultury w lokalnej społeczności,
- zwiększenie zainteresowania twórczością własną i sztuką profesjonalistów,
- wyzwolenie u uczestników potrzeby wykorzystania swoich uzdolnień i zainteresowań do współtworzenia otaczającej rzeczywistości,
- wzrost czytelnictwa wśród młodzieży,
Opis działania:
Młody człowiek musi stać się świadomym uczestnikiem procesów komunikacyjnych, a zatem nauczyć się odbierać i tworzyć wypowiedzi, a w odbieranych komunikatach wykorzystywać zawarte tam informacje. Do tego potrzebne jest, sprawne posługiwanie się ojczystym językiem w mowie i piśmie, a nade wszystko myślenie w języku. Wychowanek powinien opanować określony zbiór podstawowych umiejętności koniecznych do przeprowadzania analizy i interpretacji tekstów kultury, umiejętności, które pozwolą mu w przyszłości trwale i ze zrozumieniem współuczestniczyć w dobrach cywilizacji.
Opiekun; Małgorzata Tarsa-Bielak