Pracownia w Bursie
Opiekun; mgr Małgorzata Tarsa-Bielak
S jak Sztuka
K jak Kultura
I jak Intelekt.
Pracownie w bursie tworzy młodzież, której w rozwoju pasji oraz zainteresowań pomagają wychowawcy związani z szeroko rozumianą kulturą i sztuką. Jesteśmy otwarci na różnorodne inicjatywy wychowanków, którzy realizują siebie poprzez sztukę, rozwijają swoje zainteresowania, kształtują osobowość, stając się wyczulonymi na piękno i wrażliwymi na drugiego człowieka.
Pracownia swoją działalność rozpoczęła w 2009 roku w Internacie Międzyszkolnym w Starym Sączu (od 2021r. Bursa Szkolna w Starym Sączu). Obecnie posiada dobrze wyposażoną salę przeznaczoną do praktycznych ćwiczeń oraz działań artystycznych jak również zaplecze wystawiennicze do prezentacji osiągnięć młodzieży (Galeria art.).
Zakres merytoryczny, charakter i formy zajęć dostosowane są do zainteresowań wychowanków, liczebności grupy, wyznaczonych celów, potrzeb placówki i lokalnego środowiska. Treści programowe zostały ujęte w płaszczyznach działalności, które wzajemnie się przeplatają i uzupełniają. Wyznacznikiem typu zajęć artystycznych proponowanych wychowankom są zainteresowania młodzieży.
Realizowane zadania mają charakter interdyscyplinarny obejmujący działania inspirująco-integrujące w zakresie sztuk pięknych. tj. malarstwo, rysunek, muzyka, film, teatr edukacja medialna.
Informacje o bieżących akcjach w aktualnościach.
Pracownia w Bursie
Opiekun;mgr Małgorzata Tarsa-Bielak
S jak Sztuka, K jak Kultura, I jak Intelekt.
Pracownie w bursie tworzy młodzież, której w rozwoju pasji oraz zainteresowań pomagają wychowawcy związani z szeroko rozumianą kulturą i sztuką. Jesteśmy otwarci na różnorodne inicjatywy wychowanków, którzy realizują siebie poprzez sztukę, rozwijają swoje zainteresowania, kształtują osobowość, stając się wyczulonymi na piękno i wrażliwymi na drugiego człowieka.
Pracownia swoją działalność rozpoczęła w 2009 roku w Internacie Międzyszkolnym w Starym Sączu (od 2021r. Bursa Szkolna w Starym Sączu). Obecnie posiada dobrze wyposażoną salę przeznaczoną do praktycznych ćwiczeń oraz działań artystycznych jak również zaplecze wystawiennicze do prezentacji osiągnięć młodzieży (Galeria art.).
Zakres merytoryczny, charakter i formy zajęć dostosowane są do zainteresowań wychowanków, liczebności grupy, wyznaczonych celów, potrzeb placówki i lokalnego środowiska. Treści programowe zostały ujęte w płaszczyznach działalności, które wzajemnie się przeplatają i uzupełniają. Wyznacznikiem typu zajęć artystycznych proponowanych wychowankom są zainteresowania młodzieży.
Realizowane zadania maja charakter interdyscyplinarny obejmujący działania inspirująco-integrujące w zakresie sztuk pięknych. tj. malarstwo, rysunek, muzyka, film, teatr edukacja medialna.
Zajęcia realizowane w ramach warsztatów pozwalają młodzieży uzyskać wiedzę i umiejętności w zakresie:
- podstawowych dyscyplin sztuk plastycznych: rysunku, malarstwa,
- struktur i działań wizualnych: kompozycji, kształtowania form plastycznych, struktur i działań wizualnych w przestrzeni zamkniętej i otwartej,
- działań intermedialnych i interdyscyplinarnych: działań i interwencji w przestrzeni artystycznej i społecznej, instalacji, performance, oprawy plastycznej widowisk, ekspozycji i wystaw,
- projektowania graficznego: logo, plakat,
- multimediów: grafiki i animacji komputerowej, kultury muzycznej i audialnej, realizacji wideo oraz realizacji dźwięku, realizacji filmowych,
- wiedzy o sztuce: historii sztuki dawnej i nowoczesnej, głównych tendencji sztuki współczesnej, sztuki nowych mediów,
- działań artystyczno-edukacyjnych: metod działań twórczych, projektów artystyczno-edukacyjnych, interdyscyplinarnych artystycznych warsztatów twórczych.
Celem działań jest:
- stworzenie możliwości indywidualnego traktowania wychowanka w grupie;
- umożliwienie interdyscyplinarnej współpracy pomiędzy poszczególnymi utalentowanymi wychowankami;
- zapewnienie możliwości rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego.